Analiza ruchu samochodowego przy SP1

Analiza ruchu samochodowego przy SP1:

I WEDEŁUG GODZINOWEGO NATĘŻENIA RUCHU :

1. W godz. 7:00 – 8:00 na ul. Gojawiczyńskiej ruch  wynosi od 80 do 100 samochodów x2 (wjazd i przeważnie  po kilkunastu minutach wyjazd ) oraz dodatkowo ok.20 samochodów mieszkańców  nowego budynku mieszkalnego.

Dodatkowo bardzo wąską uliczką do Gimnazjum wjeżdża jeszcze  od 30 do 50 samochodów.Tam także parkuje od 10 do 15 samochodów pracowników szkoły.

2.  Największy ruch i tłok przy Szkole jest w godz. 12.00 do 16:00  .

W tym czasie część uczniów kończy lekcje na  I zmianie a  popołudniowa II zmiana rozpoczyna zajęcia.

Także w tym czasie  odbywają się też zajęcia kółek zainteresowań, różne dodatkowe zajęcia sportowe jak np.karate, kółka taneczne „Gabi”oraz dzieci są odbierane ze świetlicy i szkoły.

Wówczas rozpoczyna też zajęcia Szkoła Muzyczna i zwiększa się ruch mieszkańców nowego budynku.

Według naszych obserwacji i liczenia ruchu samochodów w tym czasie ciągu każdej godziny przyjeżdza i parkuje od 80 do ponad 100 samochodów co należy dodatkowo pomnożyć przez 2 (wjazd i wyjazd !) .

W tych godzinach są takie momenty, że jednorazowo  jest zaparkowane (na obszarze od wjazdu z ul.Piecewskiej do bramy Szkoły  ponad 60  samochodów (rekordowo 66 samochodów). Dodatkowo na terenie szkoły na bardzo małych parkingach) parkuje część pracowników szkoły.

3.Dodatkowo w tym rejonie wjeżdzają i parkują mieszkańcy (nowego budynku mieszkalnego ) oraz odwiedzający ich. Ten nowy budynek na 28 mieszkań ma dodatkowo tylko 4 miejsca parkingowe.

4. Szacunkowo więc w ten rejon łącznie  wjeżdżających i wyjeżdżających jest około 1000 samochodów.

II WEDŁUG ILOŚCI PODWOŻONYCH I ZAINTERESOWANYCH

1. Według naszej analizy z 450 uczniow (z 21 klas 0,1,2 i 3 ) do lat 10 (prawny obowiązek odprowadzania i odbierania  dzieci do budynku szkołyprzez opiekunów)  ok. 200 jest podwożonych samochodami a następne odbieranych ze Szkoły (czyli ok.400 samochodów musi na krótki czas zaparkować w okolicy szkoły).

2. Do tej liczby należy dodać conajmniej 100 – 150 (x2 tj wjazd i wyjazd tj.200-300) samochodów podwoźących dzieci na zajęcia pozalekcyjne i do Szkoły Muzucznej.

3. Ponadto od 100 do 150 uczniów klas starszych i gimnazjum też jest podwożonych i szybko wysadzanych (bez parkowania) a ok. 50 po lekcjach i zajęciach dodatkowych jest odbieranych samochodami.

4. Część rodziców także parkuje lub tylko wysadza starze dzieci od strony ul.Jaśkowa Dolina (przy lokalu „U Skrzypka” lub Biedronce).

Niedługo będzie zlikwidowany  duży płatny parking po drugiej stronie ul.J.Dolina ( pod Supermarket)

i zacznie się wielki problem z miejscami do parkowania na osiedlu. Wówczas  samochody podwożące dzieci od strony ul J.Dolina będą musiały  podjeżdzać pod szkołę.

5. Do ruchu samochodowego należy doliczyć pojazdy mieszkańców nowego budynku, pracowników Szkoły,interesantów i zaopatrzenia (conajmniej 100wjazdów i wyjazdow).

Reasumując można szacować ilość samochodów wjeżdzających i wyjeżdzających z  okolicy Szkoły z ul.Piecewskiej (w zależności od dnia tygodnia) na rzędu  1000 aut.

III WNIOSKI

1. Ukształtowanie terenu i rozmieszczenie osiedli, z których dzieci uczęszczają do naszej  Szkoły wyklucza dobrą komunikację zbiorową.Bardzo duży % dzieci zamieszkuje w znacznej odległości od szkoły – wykluczający dojście pieszo.

2. W czasach projektowania szkoły był zaprojektowany i wykonany ogólnodostępny duży ( na około 100 samochodów)  PARKING przy ul. Gojawiczńskiej (obok Szkoły Muzycznej). Późniejszy rozwój komunikacji spowodował zamknięcie tego parkingu i ustanowienie jako płatnego  dla okolicznych mieszkańców Spółdzielni.

3. Popularność Szkoły jest efektem sukcesów edukacyjnych i dydaktycznych, statusem szkoły integracyjnej, posiadanym zapleczem dydaktycznym, zagospodarowaniem i położeniem umożliwiającym rodzicom dowożenie i odbieranie dzieci ze szkoły samochodami po drodze( do pracy i z pracy).

4. Dobre warunki komunikacyjne przy szkole- pozwolą dodatkowo zwiekszyć atrakcyjność Szkoły i komercyjnie wykorzystać duży infrastrukturalny jej potencjał.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Inne. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *